23948sdkhjf
Annonce

Zalando har stadig fat i de klik-shoppende danskere

Den tyske webshop Zalando er stadig danskernes foretrukne sted at klikke sig hen, når det klør efter at brænde penge af online.

Læs også: Lidl går ind på nyt marked i 2023: - Vi vil differentiere os fra konkurrenter

Det viser tal fra nethandelsorganisationen FDIH, som finans.dk har set på. 

Således lander fire procent af de adspurgte forbrugeres online køb hos Zalando.

I samme periode sidste år var det tal 3,2 procent, hvilket også var nok til at sikre webshoppen førstepladsen, skriver mediet.  

I hælene på Zalando finder vi en anden modeforhandler, nemlig H&M, der indtager en 4. plads på listen. På ottendepladsen finder vi matas.dk.

Danskernes 10 mest brugte webshops. Procent af onlinehandlen. 
Tal for første halvår 2018 i parantens.

  1. Zalando - 4 procent (3,8)
  2. Just-Eat - 2 procent (0,9)
  3. Nemlig.com - 1,9 procent (1,2)
  4. H&M - 1,7 procent (2,0)
  5. Coop.dk - 1,4 procent (1,5)
  6. Wish.com - 1,4 procent (1,9)
  7. DSB - 1,3 procent (1,0)
  8. Matas - 1,3 procent (0,8)
  9. Danske Spil - 1,3 procent (0,8)
  10. Amazon - 1,2 procent (0,8 procent).

Undersøgelsen er baseret på besvarelser fra 7.2000 mennesker og dækker første halvår af 2019.

Kilde: https://finans.dk/erhverv/ECE11649284/he...

Kommenter artiklen
Annonce
Udvalgte artikler

    Nyhedsbreve

    Send til en kollega

    0.191